Ciao, e grazie della tua risposta. Effettivamente la tua osservazione è giusta, tant'è vero che sul data sheet del Hauwei vi è scritto:
✅ CHIAMATE TELEFONICHE COMPATIBILI tramite RJ11: gestisci l'invio e la ricezione di chiamate sulla porta RJ11 configurando un account VoIP / SIP dall'interfaccia
Non menziona il VoLTE quindi potrebbe non essere supportato, ma in altra documentazione reperita online diceva che il VOIP e il VoLTE sono optional.
Sul sito ufficiale leggo pure ...
Please be informed not all of the CPE can support making voice calls, it requires CPE to support VOIP/Volte/CS functions(depends on firmware version).
Log in to the WebUI and check whether the VoIP and VoLTE menus are available on the Advanced Settings page. if the VoIP/Volte option is available, then it is supported. Otherwise, it is not supported.
If the VoLTE/VoIP function is enabled,check whether the VoLTE/VoIP registration status is registered.
If no VoLTE service is available, check whether the VoIP service is available. If yes, check whether the VoIP service is registered. (please be noted that 5G CPE product does not support CS call)
If the call is a CS call, check whether the network mode is set to 4G only. If the network mode is set to 3G or 2G, the call can be made to a CS call.
Check the signal strength indicator on the front panel of the router. If the signal strength indicator is less than or equal to one bar, move the router to a window.
Check whether the RJ11 ports on the phone and router are loose. Ensure that the phone cable is connected properly.
Pick up the phone and check whether the dial tone is normal.
A questo punto nella mia Web UI non vedo nè il menu VOIP nè VoLTE, ma ho soltanto la presa RJ11. Stasera guardo con più calma. Intanto grazie